Още в категорията Бременност | 
Все по-често, различни таблоиди и информационни източници алармират за нещата, които не трябва да правите докато сте бременна. Напоследък се появиха информации, че кафето може да бъде опасно за плода при бременните жени. Но какво мисли науката относно това?
В скорошно проучване, обхващащо над 88 000 жени, беше разгледано влиянието на кафето върху спонтанния аборт. Въпросното проучване показва, че евентуални последици от приема на кафе са най-рискови след 20-та гестационна седмица, като след това най-много се увеличава риска от спонтанен аборт. При жените, които пият по осем и повече чаши кафе на ден, има приблизително два пъти по-голяма вероятност от спонтанен аборт, отколкото при тези които не пият кафе изобщо. Казано по друг начин, приемът на кафе би могъл да увеличи рискът от спонтанен аборт с приблизително 1.53 пъти повече.
В същото време, при жените приемащи до три чаши кафе на ден, доказано не се наблюдава повишаемост на риска. Въпреки, че в това проучване се използва броят чаши кафе като мярка, е задължително да се вземе в предвид факта, че количеството кофеин в чаша кафе може да варира значително, в зависимост от суровината и начина на преработка.
В заключение, проучването показва че бременните жени могат да продължат да се наслаждават на кафето, но е най-разумно приемът му да бъде ограничен до три чаши на ден.
Напишете коментар